top of page
>

EXPLORE BRAVADO

>

Bravado departs the Fortnite scene

After over five years competing in the battle royale title, Bravado Gaming have made the decision to depart from the scene.



[EN]

[Johannesburg, 19 January] - As one of our cornerstone titles, and a key foothold in the Middle Eastern region, Fortnite has been a large part of the Bravado story throughout the years as we have grown and maintained a top-tier competitive presence within the title. It is with this in mind that we are regretfully announcing our departure from the Fortnite scene with its current competitive outlook, and the resultant free agency of FKS and Nachiiri. 


After careful consideration and planning ahead of the 2024 esports calendar, Bravado has decided to focus on shifting our endeavours towards alternate titles in the Middle Eastern region, and the many exciting opportunities that come along with these shifted interests. 


We are grateful for the Middle Eastern Fortnite community’s support throughout our tenure in the region, helping to solidify Bravado Gaming as a flagship name in the MEA esports scene through multiple FNCS LAN qualifications and dominant local results. Bravado remains dedicated to championship-grade esports results and content in the Middle East, and looks forward to re-entering the region shortly. 



[AR]

برافادو تغادرعالم فورتنايت

 

بعد أكثر من خمس سنوات من التنافس في لقب باتل رويال، اتخذت برافادو جيمنج قرارًا بمغادرة عالم فورتنايت.


 [جوهانسبرج، 19 يناير] - باعتبارها أحد ألقابنا الأساسية وموطئ قدم رئيسي في منطقة الشرق الأوسط، كانت لعبة فورتنايت جزءًا كبيرًا من أسطورة برافادو على مر السنين حيث حققنا نموًا ملحوظاً وحافظنا على حضور تنافسي من الدرجة الأولى في هذه اللعبة. ومن هذا المنطلق، نعلن بكل أسف عن خروجنا من مشهد فورتنايت بنظرتها التنافسية الحالية، والناتجة عن ذلك أن  FKS  و Nachiiri أصبحوا لاعبين أحرار.


بعد دراسة وتخطيط متأنيين قبل بداية موسم جديد لعام 2024 في مجال الرياضات الإلكترونية، قررت منظمة برافادو التركيز على تحويل جهودها نحو عناوين بديلة في منطقة الشرق الأوسط، والفرص العديدة المثيرة التي تأتي جنبًا إلى جنب مع هذه الاهتمامات المتغيرة. 


نحن ممتنون لدعم مجتمع فورتنايت لنا في الشرق الأوسط طوال فترة وجودنا في المنطقة، مما ساعد على ترسيخ منظمة برافادو جيمنج كاسم رائد في مجال الرياضات الإلكترونية في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا وهذا من خلال مرحلة التأهيل لبطولة FNCS LAN والنتائج المحلية المهيمنة. تظل برافادو مكرسة لنتائج ومحتوى الرياضات الإلكترونية على أعلي مستوي في الشرق الأوسط، وتتطلع إلى العودة إلى المنطقة قريبًا.




For media inquiries, please contact:

Emma-Leigh Hoyle - emma@bravadogaming.com


EXPLORE BRAVADO

CREATING LONG LASTING

AND EFFECTIVE CORPORATE PARTERNSHIPS

Through thick & thin and every victory and defeat, we've captured priceless moments that tell iconic stories. Our galleries range between a variety of local and international competitions and campaigns throughout the years.

bottom of page